Tilbake
KONTAKT OSS
Fyll ut skjemaet nedenfor og vi svarer deg innen 48 timer.
HVA GJELDER DIN HENVENDELSE?*:
-
Vanlige spørsmål om angrerettSe gjerne igjennom spørsmål og svar nedenfor før du sender oss en mail. Kanskje ditt svar allerede er besvart.Hvordan sender jeg tilbake mine varer?Det går veldig fint å bruke angreretten.
Du sender produktene til:
Purefun Commerce AB
Mossvägen 10314 41 TorupSverige
Husk å emballere varene godt når du sender dem tilbake. I henhold til Angrerettloven er det et krav om at varene skal være i tilnærmet samme stand når de retuneres, om angreretten skal gjelde. Dette gjelder ikke bare selve produktet, men også eventuelt forpakning.
Glem heller ikke å legge ved en lapp med ditt ordrenummer og teksten "retur - Angrerett", så vet vi hvorfor varene er sendt tilbake til oss. Straks din retur er mottatt og godkjent, krediterer vi din faktura eller tilbakebetaler summen til ditt bankkort.Har dere åpnet kjøp?Selvsagt! Vi tilbyr åpent kjøp i 30 dager med unntak av godteri. Julegaver kjøpt fra og med 1 november har vi åpent kjøp frem til 31. januar.Kan jeg angre på mitt kjøp?Klart det! I henhold til norsk lov har du 14 dagers angrerett når du handler på nett.
Det synes vi er i minste laget så vi har utvidet fristen til 30. dager. Vi kaller dette "åpent kjøp".
Du kan retunerer varen forutsatt at den er ubrukt og i ubrutt forpakning. Vi betaler tilbake hele summen du betalte til oss. Det eneste er at du må betale portoen når du sender varen tilbake til oss.kan jeg bytte størrelse på et produkt?Om du for eksempel har kjøpt en t-skjorte eller kostyme, kan det være vanskelig å velge riktig størrelse.
Det enkleste er om du sender oss en e-post med ditt ordrenummer og den størrelse du vil bytte til, så sjekker vi om størrelsen finnes på lager.
Deretter reserverer vi den til deg. Du sender tilbake den feile størrelsen, og vi sender ut den nye størrelsen til deg.
Enkelt, ikke sant? -
Vanlige spørsmål om ReklamasjonSe gjerne igjennom disse spørsmål og svar før du sender oss en mail. Kanskje ditt spørsmål allerede er besvart.Produktete jeg bestilte var ødelagt eller ikke som forventet. Hva gjør jeg?Send oss en e-post med ordrenummer og informasjon om hva som har hendt, så løser vi saken.
Vennlist ikke send oss et produkt før du har kontaktet oss å fått din retur godkjent.Jeg har kjøpt Lego hos dere, men det mangler noen deler. Hva gjør jeg?Savner du mindre en 15 dele? Ring direkte til Legos kundeservice på 00 800 5346 5555 (åpen 09-17), så sender de delene gratis hjem til deg. De er eksperter og kan også gi byggeråd og beskrivelser.
Savner du mer en 15 dele? Send os en mail, så ordner vi det! -
Vanlige spørsmål om Markedsføring & SponsingSe gjerne igjennom spørsmål og svar før du sender oss en mail. Kanskje svar på ditt spørsmål allerede er besvart.Kan dere sponse min blogg eller min konkurranse?Generelt gjør vi ikke dette, men vi svarer på alle henvendelser. Hvis du har et godt opplegg som også gagner oss eller i alle fall et godt formål, send oss gjerne en e-post, så skal vi vurdere saken.Vil dere annonsere på vår nettside, TV-Kanal eller avis?Bare hvis det er gratis. Vi kjøp normalt ikke annonsering i noen medier og hvis vi skulle ombestemme oss, så kontakter vi dere, ikke motsatt.
-
Vanlige spørsmål om produkterSe gjerne igjennom disse spørsmål og svar før du sender oss en mail. Kanskje ditt spørsmål allerede er besvart.Jeg har et spørsmål om et produkt. Hva gjør jeg?Mye informasjon finnes allerede på hver produktside. Gå til produktsiden og lese tekst under kjøpsinformasjon.
Her finnes det også ofte kommentarer og spørsmål fra andre kunder som har stilt samme spørsmål, der vår kundeservice-avdeling allerede har svart.
Om du ikke finner det du leter etter, kan du selvsagt alltid kontakte oss, så hjelper vi deg superraskt!Finnes varen i lager?Alle varer som det går an å bestille i vår nettbutikk, finnes på lager. Er varen utsolgt, fremkommer dette tydelig og varen er ikke mulig å bestille.Hor mange eksemplarer har dere på lager?Lagerbeholdning vises ikke direkte på nettsiden vår, men det finnes et godt tips om du ønsker å vite hvor mange vi har igjen av en vare.
Eksempelvis kan du legge 10000 eksemplarer av noe i handlekurven og om vi ikke har så mange på lager, kommer vårt system til å advare om at vi har færre igjen på lager.
”Vi har dessverre ikke så mange på lager. Forsøk et lavere antall. Akkurat nå har vi XX eksemplarer av dette produktet på lager.”
Der XX er antallet vi har igjen akkurat nå. Smart, ikke sant?Kan dere kontakte meg når varen er kommet på lager?Javisst, inget problem!
Om produktet er slutt finnes det et skjema du kan fylle ut, så får du en mail når varen er kommet på lager.Kan dere ta inn et produkt for meg?Vi lytter alltid til våre kunder og deres ønsker! Mange av våre produkter har vi tatt inn i vårt sortiment etter at kunder har tipset oss! Om det er noe du savner, så send oss gjerne en e-post.Jeg produserer eller distrubuerer et veldig morsomt produkt. Vil dere kjøpe det?Det er ikke umulig, men send oss gjerne først en e-post med komplett prisinformasjon og alt annet du synes at vi bør vite, så tar vi kontakt. Husk imidlertid at vi bare vil kjøpe inn produkter som er morsomme og unike.
Her er en god huskeliste på hva vi vil vite når du kontakter oss:
-Beskriv produktet med bilder og tekster. Hva gjør den så spesiell?
-Er produktet morsomt? Hvis nei, kan vi ikke selge det.
-Har du vedlagt prisinformasjon om produktet?Varen er ikke inne på lager, når får dere den inn igjen?Hvis vi har en bestilling hos leverandør, så står det alltid oppgitt på produktet som ikke er på lager.
For eksempel kan det stå:
”Utsolgt. Vi beregner levering cirka 2013-08-14, basert på at gjennomsnittlig leveringstid fra denne leverandøren er 12 dager. Produktet ble bestilt fra vår leverandør 2013-08-02.”
Hvis det ikke finnes noen slik informasjon på produktet, betyr det at vi ikke har fått bestilt inn flere eller at leverandøren ikke kan garantere når den kommer inn på lager igjen.
Dessverre kan vi denne typer saker, ikke svare på spørsmål om leveringstid. I disse tilfellene er det enkleste man kan gjøre, å melde sin interesse på produktenes side, så får du e-post straks varen kommer på lager igjen.Er deres produkter orignale?Selvfølgelig, vi bselger bare lisensierte originale gadgets som kommer direkte fra varemerkeinnehavere.
Når du kjøper Nintendo, Pac Man, og alt annet fantastisk av oss, kan du være sikker på at det er original og ekte.Kan jeg få kontaktinformasjon til deres leverandør eller produsentDessverre er dette ikke mulig. Vi har allerede svært lave priser med små marginer. Vårt mål er å ha så lave faste priser at vi er konkurransedyktige, men ennå har nok igjen til å betale lønn til våre ansatte.
Hvis man kjøper et stort antall av et produkt, er det derimot mulig å få en bedre pris. Ordre bør da ligge på minst 10 000 kroner eksklusiv moms per produkt.Kan jeg få kontaktinformationer til en leverandør eller produsent?Noen ganger vil du ikke bruke en mellommann som oss til å kjøpe store mengder av et produkt, og vi har all forståelse for det.Men vi bruker ekstremt mye tid på å finne leverandører og morsomme produkter og bli den første med dem i Norge og ofte også i Skandinavia.
Om du vil ha kontaktinformasjon til en av våre leverandører, så sier vi derfor av prinsipp alltid nei. Men vi kan gjerne gi deg noen tips, for hvordan du kan finne frem til leverandøren eller produsenten av et spesifikt produkt
1. Det enkleste er å se på produktbildet og se om du kan se produsent på bildet
2. Nest enklest (men dyrere) er å kjøpe et eksemplar av produktet og lese på kartongen hvem som lager det.
3. Du kan også gjøre et bilde- eller tekstsøk i en søkemotor på det norske eller engelske navnet, og på den måten finner frem til hvem som lager produktet. Det fungerer ofte bra!
4. Du kan gjøre som oss og besøke de store messene rundt omkring i verden. HKTDC i Hong Kong, Formex i Stockholm, New York Gift Fair, leketøymessen i Nuremberg og så videre. -
Vanlige spørsmål om Bedriftskjøp og VolumkjøpSe gjerne på spørsmål og svar for å se om ditt spørsmål allered har blitt besvart.Kan jeg blir forhandler av deres produkter??Javisst, vi er også distributør av de produktene som selger best hos oss.
Merk at ikke alle våre produkter finnes i vår webshop. Vil du kjøpe andre produkter i store kvantum, kan du sende oss en e-post for å få et tilbud.Kan jeg få kvantumsrabatt?Vil du kjøpe mange enheter av et produkt til din bedrift eller dine ansatte som giveaways eller julegaver?
-Selvsagt løser vi det. Kontakt oss og oppgi følgende informasjon:
-Hvilke produkter vil du kjøpe?
-Hvor mange av hvert produkt vil du kjøpe?
-Når må du senest ha produktene levert?
Vi vil deretter komme tilbake til deg innen noen få timer med et tilbud.Kan dere sende meg et prøveeksemplar på et produkt?Det er dessverre ikke mulig.
Derimot kan du bestille produktet i vår nettbutikk, og hvis du senere legger en stor ordre på dette produktet, får dere igjen kostnaden for prøveeksemplaret på fakturaen deres. -
Vanlige spørsmål om leveranse og fraktSe gjerne på spørsmål og svar for å se om ditt spørsmål allered har blitt besvart.GJELDER 200-KRONERSGRENSEN FOR ALPHAGEEK.NO?Tollfrigrensen gjelder ikke for AlphaGeek.no da vi er et Norsk Registrert Utenlands Foretak (NUF). Dette innebærer at du trygt kan bestille varer fra vår nettside uten å måtte betale toll om du overstiger 200,-.JEG HAR IKKE FÅTT MIN ORDRE. HVA HAR SKJEDD?
FINN DITT KOLLINUMMER
Våre varer sendes med Tollpost. Etter at en ordre forlater vårt lager, skal du alltid få en e-post eller SMS med kollinummer og informasjon om hvordan du kan spore din forsendelse.
Har du ikke fått dette, kan du klikke på lenken som du fikk da du la din ordre hos oss. Denne er merket ”Takk for din ordre”. Når du klikker på lenken ”Ordrestatus”, kommer du til en side der ditt aktuelle kollinummer står oppgitt. Der finner du også status på din ordre akkurat nå. Bare klikk på kollinummeret, så kommer du direkte til pakkesporingen til vår pakkeleverandør.
HAR DU IKKE FÅTT SMS MED BESKJED OM Å HENTE PAKKEN?
Hvis mobilnummeret mangler i din ordre, så får du beskjed via et vanlig brev i din postkasse om at pakken kan hentes. Skulle du ved en feil ha kastet denne hentelappen, så vil du få en påminnelse etter cirka 7 dager.
HAR DU OPPGITT RIKTIG ADRESSE?
Har du akkurat flyttet og ikke rukket å merke din postkasse, kan du risikere at du ikke får beskjed om at pakken kan hentes.
For å være helt sikker på at du skal få din forsendelse i tide om du akkurat har flyttet, kan du for eksempel angi en C/O-adresse hos noen andre. Eller enda enklere, merk postkassen din med fullt navn.
Løser ikke dette dine problemer, send oss en e-post og vi hjelper deg!HVOR LANG ER LEVERINGSTIDEN?Leveringstiden er 1-4 dager avhengig av hvor i landet du bor. Leveringstiden kan forlenges ved høy belastning og høysesong. Vi reserverer oss for at forsinkelser i leveransen kan oppstå.HVA KOSTER FRAKTEN?Frakten koster 49 kroner, uansett hva du kjøper. Enkelt, ikke sant?JEG MÅ HA VARENE INNEN EN BESTEMT DATO. KAN DET LA SEG LØSE?Vi leverer normalt innen 3-6 arbeidsdager. For å få din pakke så raskt som mulig, bør du alltid oppgi mobilnummer, slik at vi kan sende hentemelding per SMS. På denne måten sparer du en dags leveringstid, etter som hentemelding per post ofte tar en dag ekstra.
Det er også en god idé å følge din pakke eller brev via vårt kollisøk som du får via e-post eller SMS etter at du har lagt din ordre. Da kan du se om forsendelsen er i henhold til planen og også nøyaktig når den ankommer nabolaget ditt og ditt utleveringssted.
Når den ankommer utleveringsstedet er det bare å gå og vise kollinummer og legitimasjon, så får du utlevert pakken.KAN MAN HENTE VAREN SELV OG SLIPPE FRAKT?For å holde våre priser og kostnader lavest mulig, har vi vårt felles lager for hele Norden i Helsingborg helt sør i Sverige. Om du er på de kanter, er du velkommen til å hente din ordre om det ikke er altfor travelt hos oss. Send oss en mail og hør om det lar seg ordne. Men husk at vi kun tar 49 kroner for frakten uansett hvor mye du kjøper.HAR DERE NOEN FYSISKE BUTIKKER?Dessverre har vi ikke det. Vi elsker netthandel og er ikke like gode på vanlige butikker, så vi har valgt å jobbe med det vi kan ordentlig.
Det går altså ikke å kjøpe varer av oss i en vanlig butikk. Derimot selges mange av våre varer i vanlige butikker. Bruk din søkemotor, så finner du sikkert en butikk!SENDER DERE TIL NOEN ANDRE LAND ENN NORGE?Ja, vi har nettbutikker i hele Norden! Vi sender dessverre ikke til Svalbar eller Grønland.KAN JEG SENDE MIN ORDRE TIL EN ANNEN ADRESSE ENN MIN EGEN?Det avhenger av betalingsmåte. Om du velger å handle med Klarna Konto eller Klarna Faktura, kan vi bare sende din ordre til den adressen der du er registrert i Folkeregisteret.
Det går dessverre ikke an å gjøre unntak fra dette, da vår samarbeidspartner Klarna ikke godkjenner dette.
Bestiller du med direktebetaling eller kortbetaling, kan du derimot i vår kasse oppgi leveringsadresse uavhengig av hvor du selv er bosatt.KAN DERE PAKKE INN VARENE JEG HAR BESTILT?Dessverre går det ikke. Vi er flinke på å kjøpe inn morsomme produkter, men ganske dårlige på å pakke dem pent inn. Eventuelt kan vi gjøre det med brunt pakkepapir, men det blir stygt og mottakeren kommer til å bli lei seg når hun eller han får pakken.
Det beste er nok om du pakker inn varene selv og gjør det ordentlig. Derimot selger vi morsomme gavepapir, så det får du gjerne kjøpe hos oss. -
Vanlige spørsmål om betalingSe gjerne igjennom disse spørsmål og svar før du sender oss en mail. Kanskje ditt spørsmål allerede er besvart.Hvordan kan jeg betale?Du kan betale med:
-Kortbetaling (Visa og Mastercard)
-Faktura via Klarna
-Klarna Konto (delbetalning)
-Klarnas kampanjer (normalt på sommeren og før jul)
For mer informasjon om betalingsmåter, kan du legge en vare i handlekurven og gå til kassen. Da ser du eventuelle avgifter for en betalingsmåte.Kan jeg betale per postoppkrav?Dessverre er dette ikke mulig. Vi hadde denne tjenesten tidligere, men det ble mange uhentede pakker og høye avgifter for kundene, noe vi synes var en dårlig løsning for både kunder og oss.Et bedre alternativ er Klarna Faktura etter som du da får dine produkter før du betaler og om du ikke er fornøyd, så har du ikke betalt for varene. Test gjerne det i stedet!Jeg har ikke fått noen faktura. Hva gjør jeg?Hvis du har valgt å betale med Klarna Faktura, så sender vi alltid din faktura med i pakken eller brevet ditt. Dobbelsjekk gjerne at fakturaen ikke ligger igjen sammen med emballasjen.Hvis du ikke finner fakturaen, kan du gjerne sende oss en e-post, så sender vi ut en ny til deg. Ikke noe problem!Hvorfor virker ikke min rabattkode?Har du funnet rabattkoden på nettet, er det godt mulig den er gammel og ikke lenger virker. Er det derimot en rabattkode du nylig har fått direkte fra oss, er det antakelig noe teknisk som har gått galt. Send oss en e-post, så fikser vi dette!Er det trygt å handle herAlle våre betalingstjenester er sertifisert og kryptert og det garanteres at kortinformasjon og personlige opplysninger ikke spres videre .Hvis du er usikker, kan du alltid velge å handle med faktura, så du betaler bare når du har mottatt varen og er fornøyd med kjøpet og ikke på forhånd.Vanlige sprørsmål om øvrige spørsmålSe gjerne igjennom disse spørsmål og svar før du sender oss en mail. Kanskje ditt spørsmål allerede er besvart.Kan jeg få mitt gavekort direkte på e-post?Ja! Når du bestiller gavekort kan du skrive dem ut fra din ordrestatus-side som kan nås via din e-post.
Du ser ditt gavekort automatisk på denne siden i høyre kolonne, og kan skrive dem ut og gi direkte til en venn.Kan jeg bruke deres bilder på bloggen min eller en artikkel?Selfølegelig kan du det, bare husk å siter oss som kilden når du bruker bildet.
Trenger du høyere oppløsing på bildet en det som er på nettsiden? Send oss en mail så kan vi fikse det i løpet av kort tid.Hvem står bak denne nettbutikken?Bak butikken, er selskapet Roliga Prylar Sweden AB. Vi er lokalisert i Stockholm.
Butikken er flott. Hvem har utviklet den?Vår butikksystemet er utviklet av oss selv og gå i dagens situasjon ikke an å leies eller kjøpes dessverre.Hvordan avslutter jeg deres nyhetsbrev?Det er lett! Bare se på det siste nyhetsbrevet du fikk fra oss og scroll helt ned på siden, der vil du finne en link hvor det står "Avslutt abonnement". Bare klikk på den og du vil ikke lengre motta nyhetsbrev fra oss.Jeg har ikke mottatt noen ordrebekreftelse på e-post. Hva skjer?Det kan være flere grunner til dette, her er de vanligste:
-Du angav feil e-postadresse(send en e-post så fikser vi det!)
-Ditt e-postprogram har markert e-posten som nettsøppel (se i nettsøppelmappen din og marker av e-posten som nettsøppel).
-Noe gikk rett og slett galt (Send en e-post til oss!)Kan jeg få jobb hos dere?Kjekt du spør, det tar vi som et kompliment.
Dessverre er vi ikke på jakt etter noen ansatte akkurat nå, men det kan forandre seg med tidenHva er meningen med livet?42Vil du maile oss med din egen mail kan du gjøre det til denne adressen info@roligaprylar.se
KORT OM NETTBUTIKKEN
Nettbutikken eies av det AlphaGeek. Vi ble etablert i 2007 og driver utelukkende med netthandel. Alphageek.no eies av selskapet Purefun Commerce AB og vi har nettbutikker i hele Norden. Vi elsker netthandel og lykken er å finne nye morsomme produkter til Alphageek.no.
Firma informasjon
Purefun Commerce AB
Sverige
Org. Nr 556744-5209
Norskt momsnummer:
FORRETNINGSADRESSE
Purefun Commerce AB
Mossvägen 10314 41 Torup